Inici de l’estudi de satisfacció de la xarxa de parcs metropolitans 2021
Durant 2 mesos els usuaris valoraran els parcs metropolitans
27/04/2021
El dia 3 de maig es posa en marxa el treball de camp de l’Enquesta de Satisfacció dels/les Usuaris/es de la Xarxa de Parcs Metropolitans (edició 2021). Aquesta enquesta de satisfacció té una freqüència biennal, i enguany farà 14 anys de la primera edició, realitzada l’any 2007.
L’estudi, que el duu a terme l’IERMB, encarregat per l’AMB, contempla la realització de 5.700 entrevistes repartides entre 47 parcs metropolitans. La metodologia serà la mateixa que en edicions anteriors: es faran entre 100 i 150 entrevistes presencials per parc, en funció de les dades d’afluència facilitades per l’AMB i tant durant dies feiners com festius. Està previst que finalitzi al mes de juny.
Objectius de l’estudi
El qüestionari de l’enquesta permet obtenir informació sobre el perfil dels visitants dels parcs, els seus hàbits d’ús i la seva valoració sobre diferents aspectes de la gestió i de l’estat dels parcs metropolitans.
La informació obtinguda serà d’utilitat per a incrementar el coneixement sobre la realitat metropolitana i així millorar la planificació de la gestió d’aquests espais públics.
Un notable, en qualitat
A la darrera edició de l’estudi, realitzada l’any 2019, la qualitat percebuda pels usuaris va obtenir una nota de 7,65 punts en una escala del 0 al 10. La tranquil·litat, la proximitat i el disseny, l’ambient (la gent que hi va), la neteja, la jardineria i el mobiliari urbà van ser els aspectes més ben valorats de la xarxa de parcs.
La gestió i el manteniment dels parcs metropolitans es fa d’acord amb les normes UNE-EN ISO 9001:2015 i 14001:2015. Entre els indicadors plantejats pel sistema i aprovats per la direcció de Serveis Tècnics, hi figura la realització d’aquest estudi biennal als usuaris dels parcs.
Podeu consultar informació d’anteriors edicions