Vies diferents, itineraris desiguals: la divisió entre FP i Batxillerat – Agenda Pública. El País (2022)
Autors/es:
- Andreu Termes (Institut Metròpoli)
[*] Autor a qui s'ha d'adreçar la correspondència.
Data de realizació:
03/2022
Resum:
La divisió de l’alumnat en vies acadèmiques i professionals és un procés central per explicar l’estratificació i la desigualtat dels sistemes educatius. A la majoria de països europeus, en finalitzar l’educació obligatòria (generalment, al voltant dels 16 anys), les transicions a l’educació postobligatòria impliquen la divisió i estratificació (o tracking) de l’alumnat entre vies acadèmiques i professionals (encara que n’hi ha algunes) excepcions, com Alemanya o Bèlgica, en què la divisió és prèvia). A Espanya, però, com a la majoria de països europeus, la transició a l’educació secundària postobligatòria és la primera elecció real per a l’alumnat, després de 10 anys d’escolarització obligatòria; punt d’inflexió. Però, quins són els factors que expliquen l’elecció d’una via o una altra? Són factors estrictament acadèmics o bé els perfils socials de l’alumnat tenen un pes preponderant?
Publicat a Agenda Pública. El País, el mes de maig de 2022
Llegeix l’article
Vies diferents, itineraris desiguals: la divisió entre FP i Batxillerat
Termes, A. [Andreu]. (2022). Vies diferents, itineraris desiguals: la divisió entre FP i Batxillerat – Agenda Pública. El País (2022). , .
https://www.institutmetropoli.cat/altrepublicacion/vies-diferents-itineraris-desiguals-la-divisio-entre-fp-i-batxillerat/