Tornar a publicacions

Retos de la contratación pública local para garantizar la calidad y la innovación en los servicios de atención a las personas

Títol de la revista o publicació: 
Gestión y Análisis de Políticas Públicas

Volum: 
36

Autors/es:

  • Marc Martí Costa (Institut Metròpoli)
  • Cecilia Conde López (Institut Metròpoli)

[*] Autor a qui s'ha d'adreçar la correspondència.

Data de realizació:
2024

Resum:

Objectius: l’adequació a la normativa i la garantia de la qualitat del servei són les principals preocupacions dels responsables municipals encarregats de les licitacions de serveis d’atenció a les persones. Tanmateix, la combinació d’ambdós criteris requereix un important esforç d’innovació pública. Aquest estudi té com a objectiu identificar els reptes per a les Administracions municipals, tant endògens com exògens, en la redacció de plecs de licitació. Metodologia: s’han analitzat els contractes licitats en aquests serveis i s’han realitzat entrevistes als equips municipals responsables de la contractació i gestió en set municipis de Catalunya (les capitals de província i tres dels municipis més poblats). Resultats: tant els òrgans de contractació com les entitats del tercer sector coincideixen en la importància de garantir la qualitat d’aquests serveis. Tanmateix, el marc normatiu actual no permet prioritzar les entitats no lucratives (excepte en el cas de la contractació reservada) ni considerar la proximitat geogràfica dels licitadors, cosa que limita l’adequació de la contractació als serveis d’atenció a les persones. Conclusions: es suggereix explorar altres opcions de gestió i contractació d’aquests serveis, tant dins com fora del marc de la contractació pública.

DOI:
https://doi.org/10.24965/gapp.11423

Llegeix l'article Retos de la contratación pública local para garantizar la calidad y la innovación en los servicios de atención a las personas

Martí Costa, M. [Marc]; Conde López, C. [Cecilia]. (2024). Retos de la contratación pública local para garantizar la calidad y la innovación en los servicios de atención a las personas. Gestión y Análisis de Políticas Públicas, 36, .https://doi.org/https://doi.org/10.24965/gapp.11423
https://www.institutmetropoli.cat/articles-a-revistes/retos-de-la-contratacion-publica-local-para-garantizar-la-calidad-y-la-innovacion-en-los-servicios-de-atencion-a-las-personas-2/