La mobilitat als centres de Formació Professional de l’àrea metropolitana de Barcelona: diagnosi i propostes de millora
Any de realització: 2022
Equip:
- Andreu Termes
- Joan Checa
- Núria Pérez
- Marc Martí-Costa
Institució: Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
La mobilitat educativa és un element fonamental per a la planificació educativa, i té un impacte considerable en l’adequació entre l’oferta escolar i les demandes familiars.
Aquest document analitza la mobilitat associada als centres d’FP a l’entorn metropolità i posa de relleu que la mobilitat per motius d’estudi postobligatoris, sobretot FP, és molt elevada i desigual segons territoris i grups socials.
En concret, l’estudi posa de relleu que l’oferta dels ensenyaments postobligatoris està desigualment distribuïda a l’àrea metropolitana de Barcelona, i l’oferta de l’FP és insuficient -molt inferior a la demanda. D’una banda, Batxillerat té una presència homogènia al territori, arrelada també als municipis petits. D’altra banda, l’FP té una presència heterogènia, concentrada als municipis mitjans i grans (especialment Barcelona i, en menor grau, l’Hospitalet de Llobregat i Badalona). A més, existeixen força especialitats formatives de l’FP que no s’ofereixen a molts territoris. Aquestes dinàmiques han convertit a la ciutat de Barcelona en la capital metropolitana de l’FP.
L’estudi proposa una sèrie de recomanacions de polítiques públiques adreçades a millorar l’equitat educativa i la justícia territorial de l’FP a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Descarregeu:
Termes, A. [Andreu]; Checa, J. [Joan]; Pérez, N. [Núria]; Martí-Costa, M. [Marc]. (2022). La mobilitat als centres de Formació Professional de l’àrea metropolitana de Barcelona: diagnosi i propostes de millora
https://www.institutmetropoli.cat/ca/estudi/la-mobilitat-als-centres-de-formacio-professional-de-larea-metropolitana-de-barcelona-diagnosi-i-propostes-de-millora/