L’IERMB ÉS ARA L’INSTITUT METRÒPOLI
A punt de celebrar els nostres primers quaranta anys d’història, iniciem una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual. Aquesta decisió, molt pensada de forma col·lectiva, ens permet adequar la nostra imatge, la forma en què projectem qui som i què fem, als objectius, estratègies i als nous reptes als quals fa front el nostre Institut avui.
L’Institut Metròpoli transmet, així ho creiem fermament, el nostre compromís amb l’entorn i la voluntat d’acompanyar polítiques públiques i pràctiques ciutadanes. Evidencia també, de forma inequívoca, que el nostre focus central d’estudi és la metròpoli i posa de relleu el nostre rigor i independència com a referent en la recerca urbana al nostre país. I tot plegat, mantenint el coneixement que la societat, el món acadèmic i l’administració pública té de nosaltres i la nostra identitat diferenciada, fent valdre la continuïtat amb la nostra trajectòria.
La imatge de l’Institut Metròpoli neix de l’IERMB i consta de dos elements identificatius. Un símbol dinàmic, que neix d’una trama metropolitana, i un logotip. El símbol neix a partir de l’antiga marca de l’IERMB on, a partir d’una modulació geomètrica, es genera una trama del territori. Aquest nou símbol també es converteix en una “M” de Metròpoli.
El que hem fet ha estat un camí llarg, en què hi ha participat tot l’equip de l’organització, que ha expressat aquesta necessitat d’actualització de la nostra identitat.
La nova marca que defineix l’Institut encaixa amb la nostra estratègia 2024-2027, una estratègia innovadora, orientada a generar i compartir coneixement de qualitat i socialment útil, que ajudi a la construcció del dret a la metròpoli. Una imatge que acompanya aquesta recerca que duem a terme i que té voluntat d’impacte en les polítiques públiques i d’abordatge dels reptes vinculats als canvis socioculturals, l’emergència climàtica, i les transformacions tecnològiques i econòmiques.
Un altre dels aspectes que recull aquesta nova etapa que iniciem és el creixement i la diversificació sostinguda pel que fa a l’activitat i a l’equip humà. Actualment, hi treballen 77 persones, de les quals 54 són investigadores, que duen a terme un procés de treball participatiu i interdisciplinari.
Notícies

Obrim inscripcions de la nova edició del Màster Metròpoli 25/26!
El Màster Metròpoli en Estudis Urbans i Metropolitans és un màster propi de la Universitat Autònoma de Barcelona que ha dissenyat i imparteix l’Institut Metròpoli, des de fa gairebé 10 anys

Comencem el treball de camp de l’Enquesta sobre l’ús social a l’àmbit metropolità del riu Llobregat
El dia 14 de març es posa en marxa amb l’objectiu de conèixer la valoració, ús i freqüentació del riu, en aquells municipis que hi tenen accés

En marxa el treball de camp de l’Enquesta de Victimització 2025
El dia 10 de març comença el treball de camp de l’Enquesta de Victimització de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (EVAMB 2025), una operació estadística amb més de 30 anys d’història.

Recerca metropolitana amb perspectiva de gènere
En el marc del 8M, reafirmem el nostre compromís de continuar incorporant la mirada de gènere a tota la recerca, difusió i transferència del coneixement que fem
Contacte
L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat
Horari d’atenció al públic: 8-15h
Formulari de contacte
Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí