L’IERMB ÉS ARA L’INSTITUT METRÒPOLI

A punt de celebrar els nostres primers quaranta anys d’història, iniciem una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual. Aquesta decisió, molt pensada de forma col·lectiva, ens permet adequar la nostra imatge, la forma en què projectem qui som i què fem, als objectius, estratègies i als nous reptes als quals fa front el nostre Institut avui.

L’Institut Metròpoli transmet, així ho creiem fermament, el nostre compromís amb l’entorn i la voluntat d’acompanyar polítiques públiques i pràctiques ciutadanes. Evidencia també, de forma inequívoca, que el nostre focus central d’estudi és la metròpoli i posa de relleu el nostre rigor i independència com a referent en la recerca urbana al nostre país. I tot plegat, mantenint el coneixement que la societat, el món acadèmic i l’administració pública té de nosaltres i la nostra identitat diferenciada, fent valdre la continuïtat amb la nostra trajectòria.

La imatge de l’Institut Metròpoli neix de l’IERMB i consta de dos elements identificatius. Un símbol dinàmic, que neix d’una trama metropolitana, i un logotip. El símbol neix a partir de l’antiga marca de l’IERMB on, a partir d’una modulació geomètrica, es genera una trama del territori. Aquest nou símbol també es converteix en una “M” de Metròpoli.

El que hem fet ha estat un camí llarg, en què hi ha participat tot l’equip de l’organització, que ha expressat aquesta necessitat d’actualització de la nostra identitat.


La nova marca que defineix l’Institut encaixa amb la nostra estratègia 2020-2023, una estratègia innovadora, orientada a generar i compartir coneixement de qualitat i socialment útil, que ajudi a la construcció del dret a la metròpoli. Una imatge que acompanya aquesta recerca que duem a terme i que té voluntat d’impacte en les polítiques públiques i d’abordatge dels reptes vinculats als canvis socioculturals, l’emergència climàtica, i les transformacions tecnològiques i econòmiques.

Un altre dels aspectes que recull aquesta nova etapa que iniciem és el creixement i la diversificació sostinguda pel que fa a l’activitat i a l’equip humà. Actualment, hi treballen 77 persones, de les quals 54 són investigadores, que duen a terme un procés de treball participatiu i interdisciplinari.

Notícies

Jornada_barris_diba_web

Estadística de condicions de vida i estructura d’oportunitats dels barris de la demarcació de Barcelona. Inscriu-t’hi!

Ingressos, condicions de vida, igualtat d’oportunitats i dinàmiques comunitàries. Són els quatre grans eixos temàtics d’aquesta base de dades sense precedents, elaborada per l’Institut Metròpoli i la Diputació de Barcelona, que presentem el pròxim 11 de juliol

correu-electronic-IM

Ara ens trobaràs al correu electrònic institutmetropoli.cat

L’equip de l’Institut Metròpoli canvia el seu correu corporatiu d’uab.cat a institutmetropoli.cat

EMEF-jornada-20-anys

Vint anys de l’Enquesta de mobilitat en dia feiner. Aportacions i reptes de futur. Inscriu-t’hi!

Quins són els reptes de futur que ha d’afrontar l’EMEF, en l’àmbit metodològic, tecnològic i d’anàlisi? Quina incidència té actualment l’EMEF en l’estudi i la planificació de la mobilitat? El 4 de juliol celebrem els 20 anys de l’EMEF amb una jornada de debat i reflexió

Vigilants_calor_AMB

Estudiem el confort tèrmic a les llars metropolitanes, amb la participació d’infants, per fer propostes d’adaptació a la calor

Els infants fan un monitoratge del confort tèrmic, a través de sensors instal·lats al menjador i habitacions de la llar, i a través de diaris de calor, on anoten la seva sensació de calor i idees per afrontar-la

Contacte

L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat

Horari d’atenció al públic: 8-15h

Formulari de contacte

Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí