Participem en l’anàlisi cost-benefici de dues infraestructures de la Xarxa Bicivia, a nivell ambiental, econòmic i social

Amb aquest objectiu, iniciem una enquesta per conèixer el perfil de les persones usuàries, l’origen i destinació dels desplaçaments, els motius d’ús i el mitjà de transport utilitzat prèviament a la construcció

04/07/2022

Enquesta_bicivia2_IERMBQuins són els beneficis ambientals, econòmics i socials de la xarxa Bicivia? L’IERMB, per encàrrec de l’AMB, analitzarà quin és el cost-benefici de dues infraestructures en dos trams d’aquesta  xarxa ciclable, que porten més de 5 anys en funcionament. Comptarà amb la col·laboració d’investigadors de la Universidad de Sevilla i la Universidad Pablo de Olavide, que tenen una dilatada experiència en anàlisis d’aquestes característiques.

Per aconseguir-ho, s’ha iniciat el treball de camp d’una enquesta que permetrà aconseguir la informació necessària per a realitzar aquesta anàlisi. En concret, l’enquesta té per objectiu conèixer:

  • Característiques personals de les persones usuàries en patinet, bicicleta o a peu d’aquest dos trams (edat, sexe, temps des que utilitza la infraestructura, etc.)
  • Origen i destinació dels desplaçaments en mobilitat activa, i mulitmodalitat
  • Motius d’ús de la bicicleta, patinet o vianant pels desplaçaments que transcorren per aquestes dues infraestructures
  • Mitjà de transport utilitzat prèviament a la construcció de la infraestructura i motiu pel canvi modal

Amb aquesta informació es podrà dur a terme el càlcul del cost-benefici de les dues infraestructures. Aquestes anàlisis consideren l’estalvi en el temps de viatge, l’ús dels vehicles, els beneficis en la salut (activitat física, accidentalitat), els beneficis de sostenibilitat (qualitat de l’aire), el cost d’infraestructures (construcció i manteniment), entre d’altres, tant dels propis usuaris de la infraestructura com pel conjunt de la societat.L’enquesta, a càrrec de GESOP, tindrà una durada aproximada de 8 minuts. Es realitzarà en dues onades, entre l’11 i el 17 de juliol de 2022 i entre el 3 i el 9 d’octubre de 2022, mitjançant la metodologia d’entrevista presencial assistida per ordinador (CAPI). L’estratificació de la mostra tindrà en compte tant la franja horària com el tipus de vehicle utilitzat (patinet, bicicleta o inclús vianants) i s’ha calculat a partir dels aforaments de l’entorn, tot i que s’acabarà de modular a partir de comptatges manuals que es faran les setmanes prèvies a la realització de l’enquesta.

 

Totes les notícies