L’Institut Metròpoli replanteja la seva estratègia a les xarxes socials
Davant l’escalada de desinformació i discursos d’odi a Twitter/X, l’Institut Metròpoli aposta per explorar noves alternatives digitals per garantir espais de debat més segurs i respectuosos
27/01/2025
Com moltes altres institucions de recerca, fa uns mesos que observem amb molta preocupació la deriva de Twitter/X, que fins fa poc havia estat la nostra principal xarxa social per difondre la nostra recerca i activitats. En els darrers mesos, hem vist com la desinformació i els discursos d’odi s’han intensificat de forma alarmant, amb mecanismes de moderació clarament insuficients o fins i tot inexistents.
Per això, vam decidir obrir un compte a BlueSky, una xarxa social alternativa on volem construir una comunitat que aposti per espais digitals més segurs, oberts i respectuosos amb el debat. Aquesta decisió respon al nostre compromís amb els drets humans, la informació rigorosa i la promoció d’un diàleg informat.
Durant aquests mesos, hem vist que la situació a Twitter/X ha empitjorat, fet que ens ha portat a replantejar completament la nostra estratègia a les xarxes socials. De moment, continuarem presents a Twitter/X per dues raons principals. En primer lloc, perquè encara és la plataforma principal on moltes persones ens segueixen i interactuen amb nosaltres. En segon lloc, perquè considerem essencial no cedir l’espai a discursos intolerants. No volem que Twitter/X es converteixi en un altaveu exclusiu dels discursos de l’extrema dreta. A la desinformació i les fake news cal respondre-les amb dades i coneixement científic rigorós, que és part essencial de la nostra funció social.
De totes maneres, i veient com han avançat les circumstàncies en les últimes setmanes, estem fent aquesta reflexió interna de manera integral i exhaustiva, amb la intenció de revisar de quina manera volem comunicar el que fem a les xarxes socials i on cal enfocar els nostres esforços en el futur.
Alhora, mantenim el nostre compromís amb els nostres canals habituals de comunicació: la pàgina web, el butlletí i, a les xarxes socials, LinkedIn i, ara també, BlueSky.
Us convidem a seguir-nos en aquesta nova plataforma, on continuarem compartint amb vosaltres recerques compromeses, rigoroses i de qualitat.